Каталог

Акции

  • Квалифицированная поддержка в обслуживании и ремонте газовой отопительной техники. Ремонт любой сложности. Профилактика, ремонт электронных плат, блоков, замена любых узлов и датчиков. 

     

  • Внимание! Поспешите приобрести по самой лучшей в Украине цене, конденсационный котёл Итальянского производителя Ferroli Bluehelix Pro 25 C.     

     

    25000 грн.

    21000 грн. 

     

Статьи

05.01.2014
Одноконтурный или двухконтурный котел. Какой выбрать?

На что обращать внимание при выборе котла по назначению!

01.08.2012
Подбор котлов и бойлеров BAXI

С помощью представленной здесь таблицы можно легко подобрать необходимую модель котла или бойлера BAXI

Закон України Про захист прав споживачів. Розділ II: ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ТА ЇХ ЗАХИСТ

22.06.2012 01:42

Розділ II

 

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ТА ЇХ ЗАХИСТ

Стаття 4. Права та обов'язки споживачів

1. Споживачі під час придбання, замовлення або використання

продукції, яка реалізується на території України, для задоволеннясвоїх особистих потреб мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) належну якість продукції та обслуговування;

3) безпеку продукції;

4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;

{ Пункт 5 частини першої статті 4 в редакції Закону N 3390-VI( 3390-17) від 19.05.2011 }

6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної

влади за захистом порушених прав;

7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання

споживачів).

2. Споживачі також мають інші права, встановлені

законодавством про захист прав споживачів.

3. Споживачі зобов'язані:

1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару — до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;

3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;

4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару — застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації — дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

Стаття 5. Захист прав споживачів

1. Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній дляпідтримання здоров'я і життєдіяльності.

2. Держава створює умови для здобуття споживачами потрібних знань з питань реалізації їх прав.

3. Захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші державні органи, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди. { Частина третя статті 5 із змінами, внесеними згідно із ЗакономN 3610-VI ( 3610-17) від 07.07.2011 }

Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції

1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати

споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформаціюпро цю продукцію.

2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача

зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належнуякість продукції.

3. Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я і

майна споживачів, а також навколишнього природного середовищавстановлюються нормативними документами.

Щодо окремих груп продукції зазначені вимоги встановлюються

законами та іншими нормативно-правовими актами.

На товари, що ввозяться на територію України, повинен бути

передбачений законодавством документ, який підтверджує їх належнуякість.

4. Забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції.

5. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити

використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку —протягом десяти років.

Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне

обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва — протягом строку служби, в разі відсутності такогостроку — протягом десяти років.

6. Реалізація інтересів споживачів у встановленні вимог до

належної якості продукції забезпечується правом участі споживачів та їх об'єднань у розробленні нормативних документів згідно іззаконодавством.

Стаття 7. Гарантійні зобов'язання

1. Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу

(застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чидоговором.

Гарантійний строк на комплектуючі вироби повинен бути не

менший, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документамичи договором.

2. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або

на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається допродукції.

Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають також

будь-які зобов'язання виробника (виконавця) або продавця,передбачені рекламою.

3. Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом

погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї при продажу, і якийвважається гарантійним строком.

Строк придатності обчислюється починаючи від дати

виготовлення, яка також зазначається на етикетці або в інших документах, і визначається або часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар єпридатним для використання.

Продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено або

зазначено з порушенням вимог нормативних документів, а такожтоварів, строк придатності яких минув, забороняється.

На сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний

строк обчислюється з початку відповідного сезону ( 172-94-п), щовстановлюється Кабінетом Міністрів України.

4. У разі продажу товарів за зразками, поштою, а також у

випадках, коли час укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачеві не збігаються, гарантійний строк обчислюється починаючи від дня передачі товару споживачеві, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складення — від дня їх здійснення, а якщо день передачі, установки (підключення) чи складення товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно перебувало у споживача до укладення договору купівлі-продажу, — від дня укладеннядоговору купівлі-продажу.

5. Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк

придатності не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років, а стосовно об'єкта будівництва — непізніше десяти років від дня передачі їх споживачеві.

6. При виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк

збільшується на час перебування продукції в ремонті.

Зазначений час обчислюється від дня, коли споживач звернувся

з вимогою про усунення недоліків.

7. При обміні товару його гарантійний строк обчислюється

заново від дня обміну.

8. Гарантійне зобов'язання припиняється на загальних

підставах, передбачених Цивільним кодексом України ( 435-15).

9. Гарантійне зобов'язання не припиняється у разі

неможливості виконання такого зобов'язання з причини відсутності необхідних для його виконання матеріалів, комплектуючих абозапасних частин.

Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару

неналежної якості

1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного

строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановленізаконодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку

істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагативід продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар

грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на

аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у

використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частиніпершій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо

товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті,

пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги замісцезнаходженням споживача.

Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених

частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншувимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють

також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставідоговору з виробником.

4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару

зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюєтьсявідповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги

споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити йоговимоги.

Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять

кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановленічастиною першою цієї статті).

6. За наявності товару вимога споживача про його заміну

підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості — протягом чотирнадцяти днів або за домовленістюсторін.

У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну

підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частинипершої цієї статті.

7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної

марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна наякий змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої

марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни —виходячи з вартості на час купівлі.

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі

підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни — виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягомсеми днів.

8. У разі придбання споживачем продовольчих товарів

неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності. При цьому розрахунки із споживачем провадяться в порядку, передбаченому абзацом третімчастини сьомої цієї статті.

9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення

недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцятиднів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з

доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів ( 172-94-п) визначається КабінетомМіністрів України.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару

аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповіднов розмірі одного відсотка вартості товару.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу

або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товарупісля ремонту.

10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу

про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено — протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієїстатті.

11. Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення

споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншогодокумента, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати

споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, щозасвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого

документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку,визначеному законодавством.

12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця

(підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживачадо придбаного товару.

Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк

відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача,передбачених цією статтею.

13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо

товарів, виготовлених за межами України, задовольняються зарахунок продавця (імпортера).

14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають

задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особистоабо через свого представника.

Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної

якості

1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної

якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути нимвикористаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом

чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. { Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2741-VI ( 2741-17) від02.12.2010 }

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не

використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ,виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню)

( 172-94-п) з підстав, зазначених у цій статті, затверджуєтьсяКабінетом Міністрів України.

2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу,

споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, якийвимагає обміну товару.

3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із

споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але непізніше ніж протягом семи днів.

Стаття 10. Права споживача у разі порушення умов договору про

виконання робіт (надання послуг)

1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання

робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її увизначений строк стає неможливим.

Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят

відсотків загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір лише стосовно частини послуги або робіт, щозалишилася.

2. Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане

очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк — розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третійособі за рахунок виконавця.

3. У разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій

послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі

(наданій послузі) у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої

послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу

і такої ж якості чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків

виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученнямтретьої особи;

5) реалізації інших прав, що передбачені чинним

законодавством на день укладення відповідного договору.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення

недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) — протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку,встановленого законодавством або договором.

4. За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків

споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодуваннязбитків.

Якщо істотні недоліки було виявлено в роботі (послузі),

виконаній з матеріалу споживача, споживач має право вимагати на свій вибір або виконання її з такого ж матеріалу виконавця, аборозірвання договору і відшкодування збитків.

Зазначені вимоги можуть бути пред'явлені споживачем протягом

строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків– протягом десяти років.

5. У разі коли виконавець не може виконати (прострочує

виконання) роботу (надання послуги) згідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірітрьох відсотків загальної вартості замовлення.

Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі

невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов'язання, не звільняє його від виконаннязобов'язання в натурі.

6. Виконавець не несе відповідальності за невиконання,

прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок діїнепереборної сили.

7. Про відступи від умов договору та інші недоліки в роботі

(послузі), що не могли бути виявлені при звичайному способі її прийняття, споживач зобов'язаний повідомити виконавцеві не пізнішетрьох діб після їх виявлення.

8. Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної

роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи(надання послуги).

9. Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати

збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача длявиконання робіт (надання послуг).

Якщо виконання робіт (надання послуг) вимагає використання

додаткових матеріалів, такі матеріали повинні відповідати вимогамбезпеки, встановленим законодавством до таких матеріалів.

10. Виконавець несе відповідальність за шкоду, завдану життю,

здоров'ю або майну споживача, що виникла у зв'язку з використанням речей, матеріалів, обладнання, приладів, інструментів, пристосувань чи інших засобів, необхідних для виконання ним робіт (надання послуг), незалежно від рівня його наукових і технічних знань, що дає змогу виявити їх властивості, згідно іззаконодавством.

11. Якщо під час виконання робіт (надання послуг) виникає

необхідність у додаткових роботах (послугах), що не були передбачені умовами договору, виконавець зобов'язаний одержати відспоживача дозвіл на виконання таких робіт (надання послуг).

Будь-які додаткові роботи (послуги), виконані (надані)

виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживачабудь-яких зобов'язань щодо їх оплати.

12. Якщо після укладення договору стане очевидним, що роботи

(послуги), зважаючи на їх ціну (вартість) та характеристики або інші обставини, явно не задовольнятимуть інтереси або вимоги споживача, виконавець зобов'язаний негайно повідомити про цеспоживача.

Виконавець зобов'язаний таким же чином повідомити споживача,

якщо вартість робіт (послуг) може істотно зрости, ніж можна булоочікувати під час укладення договору.

Споживач має право відмовитися від договору про виконання

робіт (надання послуг) без штрафних санкцій з боку виконавця у разі виникнення обставин, передбачених в абзацах першому тадругому цієї частини.

13. Вимоги цієї статті не поширюються на виконання робіт з

гарантійного ремонту.

Стаття 11. Права споживача в разі придбання ним продукції у

кредит

1. Договір про надання споживчого кредиту укладається між

кредитодавцем та споживачем, відповідно до якого кредитодавець надає кошти (споживчий кредит) або бере зобов'язання надати їх споживачеві для придбання продукції у розмірі та на умовах, встановлених договором, а споживач зобов'язується повернути їхразом з нарахованими відсотками.

Не вважається пропонуванням споживчого кредиту застереження

про можливість надання його під час придбання продукції.

Надання (отримання) споживчих кредитів в іноземній валюті на

території України забороняється. { Частину першу статті 11 доповнено абзацом третім згідно із Законом N 3795-VI ( 3795-17)від 22.09.2011 }

2. Перед укладенням договору про надання споживчого кредиту

кредитодавець зобов'язаний повідомити споживача у письмовій форміпро:

1) особу та місцезнаходження кредитодавця;

2) кредитні умови, зокрема:

а) мету, для якої споживчий кредит може бути витрачений;

б) форми його забезпечення;

в) наявні форми кредитування з коротким описом відмінностей

між ними, в тому числі між зобов'язаннями споживача;

г) тип відсоткової ставки;

ґ) суму, на яку кредит може бути виданий;

д) орієнтовну сукупну вартість кредиту (в процентному

значенні та грошовому виразі) з урахуванням відсоткової ставки за кредитом та вартості всіх послуг (реєстратора, нотаріуса, страховика, оцінювача тощо), пов'язаних з одержанням кредиту та укладенням договору про надання споживчого кредиту; { Підпункт «д» пункту 2 частини другої статті 11 в редакції ЗаконуN 3795-VI ( 3795-17) від 22.09.2011 }

е) строк, на який кредит може бути одержаний;

є) варіанти повернення кредиту, включаючи кількість платежів,

їх частоту та обсяги;

ж) можливість дострокового повернення кредиту та його умови;

з) необхідність здійснення оцінки майна та, якщо така оцінка

є необхідною, ким вона здійснюється;

и) податковий режим сплати відсотків та про державні

субсидії, на які споживач має право, або відомості про те, відкого споживач може одержати докладнішу інформацію;

і) переваги та недоліки пропонованих схем кредитування.

У разі ненадання зазначеної інформації суб'єкт

господарювання, який повинен її надати, несе відповідальність,встановлену статтями 15 і 23 цього Закону.

3. Кредитодавець не має права вимагати від споживача

відомостей, які не стосуються визначення його платоспроможності тане є необхідними для надання споживчого кредиту.

Персональні дані, одержані від споживача або іншої особи у

зв'язку з укладенням та виконанням договору про надання споживчого кредиту, можуть використовуватися виключно для оцінки фінансового стану споживача та його спроможності виконати зобов'язання затаким договором.

Не є порушенням положень абзацу другого цієї частини

повідомлення кредитодавцем відомостей про споживача Бюро кредитних історій, яке займається збиранням, обробленням, зберіганням, захистом і використанням інформації відповідно до законодавствапро формування і ведення кредитних історій.

Фінансові установи несуть відповідальність за порушення прав

споживачів у сфері захисту персональних даних згідно із законом.

4. Договір про надання споживчого кредиту укладається у

письмовій формі, один з оригіналів якого передається споживачеві. Обов'язок доведення того, що один з оригіналів договору бувпереданий споживачеві, покладається на кредитодавця.

Споживач не зобов'язаний сплачувати кредитодавцеві будь-які

збори, відсотки комісії або інші вартісні елементи кредиту, що не були зазначені у договорі. { Абзац другий частини четвертої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом N 3795-VI( 3795-17) від 22.09.2011 }

Кредитодавцю забороняється встановлювати у договорі про

надання споживчого кредиту будь-які збори, відсотки, комісії, платежі тощо за дії, які не є послугою у визначенні цього Закону. Умова договору про надання споживчого кредиту, яка передбачає здійснення будь-яких платежів за дії, які не є послугою у визначенні цього Закону, є нікчемною. { Частину четверту статті 11 доповнено новим абзацом до згідно із Законом N 3795-VI ( 3795-17)від 22.09.2011 }

У договорі про надання споживчого кредиту зазначаються:

1) сума кредиту;

2) детальний розпис сукупної вартості кредиту для споживача

(у процентному значенні та грошовому виразі) з урахуванням відсоткової ставки за кредитом та вартості всіх послуг (реєстратора, нотаріуса, страховика, оцінювача тощо), пов'язаних з одержанням, обслуговуванням, погашенням кредиту та укладенням договору про надання споживчого кредиту; { Абзац шостий частини четвертої статті 11 в редакції Закону N 3795-VI ( 3795-17) від22.09.2011 }

3) дата видачі кредиту або, якщо кредит видаватиметься

частинами, дати і суми надання таких частин кредиту та інші умовинадання кредиту;

4) право дострокового повернення кредиту;

5) річна відсоткова ставка за кредитом;

6) умови дострокового розірвання договору; { Абзац десятий

частини четвертої статті 11 в редакції Закону N 3795-VI( 3795-17) від 22.09.2011 }

7) інші умови, визначені законодавством. { Абзац частини

четвертої статті 11 в редакції Закону N 3795-VI ( 3795-17) від22.09.2011 }

Забороняється у будь-який спосіб ускладнювати прочитання

споживачем тексту детального розпису сукупної вартості споживчого кредиту, зазначеного у договорі про надання споживчого кредиту або у додатку до такого договору, у тому числі шляхом друкування його кеглем, меншим за кегль шрифту основного тексту, злиття кольору шрифту з кольором фону. { Абзац дванадцятий частини четвертоїстатті 11 в редакції Закону N 3795-VI ( 3795-17) від 22.09.2011 }

5. До договорів із споживачами про надання споживчого кредиту

застосовуються положення цього Закону про несправедливі умови вдоговорах, зокрема положення, згідно з якими:

1) для надання кредиту необхідно передати як забезпечення

повну суму або частину суми кредиту чи використати її повністю або частково для покладення на депозит, або викупу цінних паперів, або інших фінансових інструментів, крім випадків, коли споживач одержує за таким депозитом, такими цінними паперами чи іншими фінансовими інструментами таку ж або більшу відсоткову ставку, які ставка за його кредитом;

2) споживач зобов'язаний під час укладення договору укласти

інший договір з кредитодавцем або третьою особою, визначеною кредитодавцем, крім випадків, коли укладення такого договору вимагається законодавством та/або коли витрати за таким договором прямо передбачені у складі сукупної вартості кредиту дляспоживача;

3) передбачаються зміни в будь-яких витратах за договором,

крім відсоткової ставки;

4) встановлюються дискримінаційні стосовно споживача правила

зміни відсоткової ставки.

6. Споживач має право протягом чотирнадцяти календарних днів

відкликати свою згоду на укладення договору про надання споживчого кредиту без пояснення причин. Перебіг цього строку розпочинаєтьсяз моменту передачі споживачеві примірника укладеного договору.

Відкликання згоди оформлюється письмовим повідомленням, яке

споживач зобов'язаний подати особисто чи через уповноваженого представника або надіслати кредитодавцю до закінчення строку,зазначеного в абзаці першому цієї частини.

З відкликанням згоди на укладення договору про надання

споживчого кредиту споживач повинен одночасно повернутикредитодавцю кошти або товари, одержані згідно з договором.

Споживач також сплачує відсотки за період між моментом

одержання коштів та моментом їх повернення за ставкою,встановленою в договорі.

Споживач не зобов'язаний сплачувати будь-які інші збори у

зв'язку з відкликанням згоди.

Кредитодавець зобов'язаний повернути споживачеві кошти,

сплачені ним згідно з договором про надання споживчого кредиту, але не пізніше, ніж протягом семи днів. За кожний день затримки повернення споживачу коштів, сплачених ним згідно з договором про надання споживчого кредиту понад установлений строк (сім днів), споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка суми,належної до повернення кредитодавцем.

7. Право відкликання згоди не застосовується щодо:

1) споживчих кредитів, забезпечених іпотекою;

2) споживчих кредитів на придбання житла;

3) споживчих кредитів, наданих на купівлю послуги, виконання

якої відбулося до закінчення строку відкликання згоди.

8. Споживач має право достроково повернути споживчий кредит,

у тому числі шляхом збільшення суми періодичних виплат.

Якщо споживач скористався правом повернення споживчого

кредиту шляхом збільшення суми періодичних виплат, встановлених в абзаці першому цієї частини, кредитодавець зобов'язаний здійснити відповідне коригування кредитних зобов'язань споживача у бік їхзменшення.

Споживач у разі дострокового повернення споживчого кредиту

сплачує відсотки за користування кредитом та вартість всіх послуг, пов'язаних з обслуговуванням та погашенням кредиту, за період фактичного користування кредитом. { Частину восьму статті 1 доповнено абзацом третім згідно із Законом N 3795-VI ( 3795-17)від 22.09.2011 }

Кредитодавцю забороняється відмовляти споживачу в прийнятті

платежу у разі дострокового повернення споживчого кредиту. { Частину восьму статті 1 доповнено абзацом четвертим згідно ізЗаконом N 3795-VI ( 3795-17) від 22.09.2011 }

Кредитодавцю забороняється встановлювати споживачу будь-яку

додаткову плату, пов'язану з достроковим поверненням споживчого кредиту. Умова договору про надання споживчого кредиту, яка передбачає сплату споживачем будь-якої додаткової плати у разі дострокового повернення споживчого кредиту, є нікчемною. { Частину восьму статті 1 доповнено абзацом п'ятим згідно із ЗакономN 3795-VI ( 3795-17) від 22.09.2011 }

9. У разі реалізації споживачем своїх прав, передбачених

статтями 8 і 10 цього Закону, ці права діють і стосовно кредитодавця, що надав йому споживчий кредит для придбання продукції. Кредитодавець у такому випадку зобов'язаний повернути споживачеві суму вже здійснених ним виплат при розірванні договору купівлі-продажу (виконання роботи, надання послуги) або здійснити відповідне коригування кредитних зобов'язань споживача. 

X
ДеньВремя работыПерерыв
Понедельник 09:00 — 17:00  
Вторник 09:00 — 17:00  
Среда 09:00 — 17:00  
Четверг 09:00 — 17:00  
Пятница 09:00 — 17:00  
Суббота Выходной  
Воскресенье Выходной  
* Время указано для региона: Украина, Днепр
X